VISSZA AKARJUK KAPNI A KORÁBBI ÉLETÜNKET!
Vizsgálataikat 2020 áprilisában három országból (Egyesült Királyság, Olaszország és Spanyolország) gyűjtött 15.000 tweet szisztematikus tartalomelemzésére alapozták. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók legfőbb vágya az otthonról való meneküléssel és a szabadság élvezetével foglalkozik, akár egy éttermi vacsora (Egyesült Királyság), akár alkoholos italok fogyasztása (Spanyolország) vagy az utazás (Olaszország) révén. A témák között gyakran előkerült az új tetoválás, a szépségszalon látogatása, az éjszakai kimaradás és a csók is, amit sokan hiányoltak a pandémiás időszakban. Az eredmények arra utalnak, hogy a magas szintű kockázat, amelynek az egyének a világjárvány idején ki voltak téve, nem befolyásolja a viselkedést hosszú távon a járvány utáni időszakban. Ehelyett úgy látják, hogy a fogyasztók hajlandóak visszaállítani fogyasztási szintjüket, különösen az olyan tevékenységek esetében, amelyek hozzájárulnak a menekülés érzéséhez. Mindez valószínűsíti, hogy a pandémia nem jelent egyértelmű fordulópontot a fenntarthatóbb világ felé, a közösségi médiában kommunikáló, vágyaikat kifejező emberek nem változtatni szeretnének, hanem visszatérni régi életükhöz. Mivel a kutatás nem terjed ki minden országra és csak a fogyasztók egy részét tudja elérni, így reméljük, nem általánosíthatók a megállapításaik. Végezetül az eredmények bizonyítékot szolgáltatnak a különböző országokból származó fogyasztóknál a világjárvány idején felmerülő kulturális különbségekről.
Forrás: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.03.015
Összeállította:
SZIGETI CECÍLIA
PhD, egyetemi docens
Nemzetközi és Elméleti Gazdaságtan Tanszék
szigetic@sze.hu